Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz

 

TOPlist

Guest book

Czech

My hobby

Praga RND
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
 
Klatovy public transport
on "Bahn" simulation software
Holidays traveling 2004
1 2

e-mail:

ingbem@seznam.cz

Phone: 602 863 015

Phone: 376 313 535

Skype name: "ingbem"

ingbem

Call now


History of Klatovy public transport

A.Weinfurterová: V tom jsme žili

V roce 2005 jsem zprovoznil pneumatické otvírání dveří z autobusu 706 RTO - realizace měla dlouhou historii. Splnil jsem si dávné přání z  předškolního dětství, kdy mne fascinovalo otvírání "dveří na pšššt". Zhruba v roce 1975 jsem objevil vrak autobusu, který stál na kraji louky u lesa nedaleko Vrhavče. Dveře jsem odmontoval a odnesl domů. Několik let poté jsem dveře opravil. Opálil jsem barvu, ze štětin smetáku jsem vyrobil kartáče na spodní straně dveří. Gumy do oken jsem koupil na vrakovišti v Plzni (dnes firma Walter ).

Nechal jsem vyrobit skla. Dveře dostaly nový nátěr. Ušil jsem z koženky utěsnění jednotlivých křídel z vnitřní strany. Při stavbě sklepu pod autobusem RND v roce 1980 jsem do dveřního otvoru zabudoval rám z úhelníků 60x60x5, který jsem navrhl jako zárubně budoucích pneumatických dveří. V roce 1999 jsem opravil na uschovaných dveřích lak a umístil je do rámu.

V roce 2001 jsem nedaleko Strašic objevil vrak autobusu 706 RTO s pístem na otvírání dveří. S majitelem autobusu jsem si domluvil odmontování pístu. V roce 2003 jsem vyměnil těsnění ve ventilu pístu, píst jsem opravil, seřídil a vyzkoušel.

V roce 2005 jsem zakoupil kompresor s tlakovou nádobou, namontoval píst nad dveře a zapojil rozvod vzduchu a elektřiny. Ventil spíná cívka 24V. Napětí  je získávané z trafa.

Dveře se ovládají historickými vypínači. Venkovní vypínače jsou umístěné v krabičce, která má přední  stranu chráněnou proti dešti plexisklem. Hlavní vypínač ovládá stykač, který spíná přívod do kompresoru a trafa 24V. Druhý vypínač ovládá dveře, třetí rozsvěcuje osvětlení nad dveřmi - originální lampičku z 706 RTO.

Zásoba vzduchu v tlakové nádobě stačí na šest otevření a zavření. Pak kompresor zapne a musí se čekat až se vzduch stlačí. Přítelkyně výstižně komentuje nedostatek pneumatického otvírání: "Tolik kraválu pro jedno otevření dveří!"